Veelgestelde vragen

Veel voorkomende vragen

Dagelijks krijgen we een aantal vragen binnen die we hier graag voor jullie opsommen.

Indien jullie toch nog vragen hebben die hier niet beantwoordt worden kunnen jullie nog steeds terecht op ons telefoonnummer 011/63 30 10 of op e-mailadres: tucanatravel@skynet.be

Tucana Travel

1. Welke touroperators verkoopt Tucana Travel?

Als reisbureau kiezen we zelf welke producten we wel of niet verkopen en Tucana Travel maakt er zaak van alle vertrouwde touroperators die op de Belgische markt te verkrijgen zijn in het assortiment te hebben. We hebben dan ook de brochures van alle grote merken op voorraad. Deze zijn gratis mee te nemen. We hebben het dan over de touroperators TUI, VIP, Pegase, Gallia, MSC Cruises, Belvilla, …
Ook onder onze eigen touroperator Maxi Coach Tours reizen we met de bus naar Spanje.

2. Kan een vakantiereis telefonisch gereserveerd worden?

Telefonisch reserveren is helaas niet mogelijk. Natuurlijk kunnen we wel telefonisch offertes toelichten en inlichtingen aanbieden. Wij dienen een schriftelijke bevestiging te hebben van u, alvorens we uw reis boeken. Dit kan door naar ons kantoor te komen, maar ook door ons een bevestiging te mailen of faxen.

3. Rekent Tucana Travel dossierkosten aan?

Tucana travel rekent op alle vliegvakanties, autovakanties,… géén dossierkosten aan tenzij het een flight-only is d.w.z dat men alleen vliegtuigvervoer nodig heeft en geen hotel. Bij korte afstandsvluchten rekenen wij 20 euro dossierkosten aan en bij lange afstandsvluchten 30 euro.

4. Moet er een voorschot betaald worden en wanneer?

Op elke boeking moet een voorschot betaald worden, omdat ook wij bij boeking onmiddellijk aan de touroperator moeten betalen. Het voorschot bedraagt 30 procent van de totale reissom. Wanneer u minder dan een maand vooruit boekt, dient onmiddellijk het volledige bedrag betaald te worden. Betalen kan cash of met bankkaart. Alle losse vlieg-, boot-, treintickets dienen bij bestelling volledig betaald te worden.

5. Wanneer moet het saldo van de reis betaald worden?

Wanneer men een reis bij Tucana Travel komt boeken krijgt men een overschrijving mee. U dient het saldo één maand voor vertrek te betalen. Reisdocumenten worden nooit meegegeven zolang uw betaling niet in ons bezit is.

6. Hoe kom ik in het bezit van mijn reisdocumenten?

10 tot 15 dagen vòòr afreis komen de reisdocumenten toe op ons reisbureau. Wij bellen u op of mailen u zodra ze in ons bezit zijn. Wij sturen geen reisdocumenten op per post.

7. Zit een verzekering inbegrepen als ik een reis boek, en wat zijn de voorwaarden?

Dit is bij elke touroperator verschillend. Sommigen bieden inbegrepen een basisverzekering aan, anderen niet. Annuleringsvoorwaarden staan verplicht vermeld in de brochures van de touroperators. Natuurlijk kan u bij ons bijkomende annulatie- en /of bijstandsverzekeringen afsluiten.

8. Hoeveel bagage-en handbagage mag ik meenemen?

Dit varieert van maatschappij tot maatschappij. Het is veilig dit steeds te checken, want overgewicht kost veel geld.

Maxi-Coach-Tours

1. Wanneer worden de autocartickets van Maxi Coach Tours opgestuurd?

10 dagen vòòr afreis worden deze verzonden via de post naar de klant die dit geboekt heeft.

2. Zijn honden toegelaten op de autocar?

Honden zijn toegelaten op de bus onder de 5 kilogram. Honden die zwaarder wegen dan 5 kilogram dienen op een betalende zetel te zitten.

3. Waarom een echt bed reserveren in de autocar?

Iedereen die een bed reserveert heeft een laken en een kussen van Maxi Coach Tours. U kunt gedurende de ganse reis plat liggen en men heeft voldoende privacy.

4. Waar is de juiste op- en afstapplaats van Calpe?

Voorheen was dit de busterminal. De enige en juiste op- en afstapplaats van Calpe is La Parada (café) ter hoogte van de droge rivier.

5. Wat is het verschil tussen een royal class zetel en een economy class zetel?

Bij een royal class zetel heeft men veel meer beenruimte en kan men de rugleuning 45 graden naar achteren plaatsen. Een royal class zetel heeft ook een beensteun en een voetsteun.

Bij een economy class zetel heeft men minder beenruimte en kan men de rugleuning niet naar achteren plaatsen. Een economy class zetel heeft ook alleen maar een voetsteun.

6. Wat houden de gratis maaltijden in op de autocar op de heen- en terugweg?

Men krijgt ‘s avonds een koude schotel met een broodje en een dessert (chocomousse of yoghurt). ’s Morgens krijgt men op de autocar een ontbijt (broodje ham of kaas). Vegetarische maaltijden kan je op voorhand telefonisch aanvragen door naar het kantoor te bellen.

7. Mogen er goederen (fiets, rollator, rolstoel,…) meegenomen worden op de autocar?

Dat mag. Deze worden in de koffer van de bus gezet. Men betaald voor een fiets of een rolstoel 25 euro per traject. Een rollator is gratis. Men moet altijd aanwezig zijn op de autocar indien men deze goederen wil meenemen en het vervoer moet vooraf telefonisch vermeld worden.

8. Kan een brochure opgestuurd worden indien men dit vraagt?

We drukken al een aantal jaren geen brochure meer. Deze is alleen online beschikbaar op onze website www.maxi-coach- tours.be . Deze brochure wordt twee keer per jaar vernieuwd met onder andere nieuwe prijzen van de hotels, een aanpassing van een opstapplaats,…